Kenniscentrum

Frank&Marjolein

Marjolein Jochems & Frank Aldershoff
Directeuren Game Festival Gelderland
Het Game Festival Gelderland is een Business Centre voor de game industrie en een Kennisinstituut op het gebied van Serious Gaming. Wij organiseren verschillende evenementen waar iedereen die geïnteresseerd is in Gaming, Serious Gaming en ondernemerschap in Gelderland elkaar kan ontmoeten. Dit kunnen meetups zijn, lezingen en workshops in game design.
Daarnaast biedt Game Festival Gelderland verschillende cursussen aan, o.a. op het gebied van ondernemerschap en Gaming in samenwerking met de Sonsbeek School of Management.
Een speciaal thema voor het Game Festival Gelderland is de inzet van Serious Gaming in het onderwijs. Wij hebben speciale lesprogramma’s voor het basis- en middelbaar-onderwijs, waarin de leerlingen leren games te ontwerpen en programmeren.
 

 

Jan Willem Huisman

Jan Willem Huisman
Creatief directeur IJsfontein,
Amsterdam

Jan Willem behaalde zijn master interaction design aan de Royal College of Arts in Londen. Als afstudeeropdracht maakte hij met 2 medestudenten Meesters van Macht, een serious game over de werking van natuurwetten. Deze game werd een succes en won in 1997 een Bafta Award.
Dit leidde tot de oprichting van IJsfontein. Een bedrijf gespecialiseerd in de ontwikkeling van spelend digitaal leren. Inmiddels werken er bijna 40 mensen bij IJsfontein en ontwikkelt Jan Willem als creatief directeur concepten met doelstellingen die uiteenlopen van bewustwording tot educatie en van training tot leerzaam vermaak. Denk bijvoorbeeld aan een serious game voor de training van (medisch) personeel, interactieve tentoonstellingen en apps voor musea of een crossplatform digitale methode voor het basisonderwijs.
Naast zijn werk bij IJsfontein is Jan Willem intensief betrokken bij het ontwerp en de oprichting van de Nederlandse School, een post-initiële opleiding voor ambitieuze onderwijsprofessionals .

Jenny Berenpas
Marketingmanager

Wij hebben een missie en dat is mensen bewust laten genieten van onze koffie- en theeproducten. Dit doen we door het leveren van kwalitatieve oplossingen afgestemd op de behoeften van onze doelgroepen in de horeca, het bedrijfsleven en voor thuis. Wij hebben hierbij respect voor elke stap in de keten vanaf de plantage tot aan het kopje koffie of thee.

Dat is volgens ons bewust genieten.

www.peeze.nl

Stephan Aarts
Initiatiefnemer Game Incubator: Yellow Riders

Game Incubator: Yellow Riders is een stimuleringsplatform voor marktwerking van toegepaste games.
Toegepaste games oftewel applied games of serious games worden steeds vaker gebruikt in bijvoorbeeld de Zorg voor het verkorten van een therapie of het voorkomen van een griep, in het bedrijfsleven voor o.a. gebruiksaanwijzingen of simulaties van producten en educatie om dubbel zoveel te leren in de helft van de tijd.
Game studio’s, game developers, producenten en andere disciplines die met het ontwikkelen van games te maken hebben kunnen hier hun weg vinden om hun werk of bedrijf levensvatbaar te maken.
Game Incubator: Yellow Riders richt zich op toegepaste games voor de gezondheidszorg, food, energie en de maakindustrie.

Lysander Oerlemans
General Manager LVMH Fragrance Brands,
Düsseldorf, Germany

De kracht van LVMH – de wereldwijde marktleider in luxe met meer dan zestig prestigieuze merken – schuilt in de vrijheid van het creatieve proces, gecombineerd met een sterke commerciële strategie. Lysander Oerlemans heeft een brede kennis van de commerciële, financiële, logistieke en HR-aspecten van de consumentenindustrie. Hij is een mensenmanager met overtuigende communicatievaardigheden en een onstilbare honger naar een commerciëel succes.

“Commercie verschaft de ruimte voor creativiteit in plaats van haar in te perken. Het besef dat deze twee werelden elkaar kunnen stimuleren en versterken is de kracht van de groep en ik zie juist hierin de aansluiting met de nieuwe Masters opleiding van Sonsbeek School of Management. Een plek waar innovatieve geesten elkaar treffen, waar gecreëerd wordt, maar waar ook het vermarkten van creaties aandacht krijgt.”

www.lvmh.com

Rick Kwinkelenberg
Finance Director Perfect World Europe BV

Rick Kwinkelenberg is Finance Director bij Perfect World Europe BV.Naast het hebben van een passie voor games is hij het financieel geweten binnen Perfect World Europe.
De risico’s in de gaming industrie zijn groot. Daarom is het ook belangrijk naar de financiële en organisatorische aspecten te kijken bij het uitgeven van een game. De passie voor games kan niet worden aangeleerd, maar de zakelijke aspecten wel.
De unieke combinatie van een particulier opleidingsinitiatief met betrokkenheid van het bedrijfsleven zorgt voor een optimale aansluiting op de eisen vanuit het bedrijfsleven.

www.perfectworld.com

Dennis Martens
Eigenaar Schaap en Citroen

Schaap en Citroen is een juweliershuis met een rijke historie die teruggaat tot 1888. Inmiddels heeft Schaap en Citroen met 9 vestigingen in de grote steden een landelijke dekking verkregen en richt zich op de toekomst zonder traditionele waarden uit het oog te verliezen. De onlangs geopende flagship store in P.C.Hooftstraat 49-51 en de Rolex / Patek Philippe boutique in P.C. Hooftstraa 40 zijn hier een goed voorbeeld van.

www.schaapcitroen.nl

Designertreff

Designertreff is ambassadeur van Sonsbeek School of Management.

www.designertreff.net

Bob Bron
Moët Hennessy

Moët Hennessy is onderdeel van LVMH – Louis Vuitton Moët Hennessy. LVMH is wereldwijd het grootste concern in luxury goods met een portfolio van meer dan 60 luxe merken. Bob Bron is Managing Director van Moët Hennessy Nederland en is Ambassadeur van Sonsbeek School of Management.

www.moethennessy.nl

Sebastiaan Kramer
managing-director Sjaak Hullekes

In zijn collecties speelt Sjaak Hullekes met de klassieke mannen garderobe. Geïnspireerd door het gedrag van de mens in de moderne tijd en beïnvloed door nostalgische gevoelens. De kleding van Sjaak Hullekes wordt ontwerpen vanuit vakmanschap en heeft tegelijkertijd een verfijnd gevoel voor stijl.

www.sjaakhullekes.com

Herman van Hulsteijn
Eigenaar Vanhulsteijn

Herman van Hulsteijn is ambassadeur van Sonsbeek School of Management.

www.vanhulsteijn.com

Anne-Marie Geurink
Studio Anne-Marie Geurink

Studio Anne-Marie Geurink is een grafische onderzoeksstudio gespecialiseerd in het structureren en visualiseren van inhoudelijke vraagstukken. Binnen de studio wordt met vele verschillende media gewerkt: boeken, andere grafische uitingen, tentoonstellingen en subsidieaanvragen. Naast werk in opdracht wordt er gewerkt aan eigen geïnitieerde onderzoeksprojecten waar actuele sociale thema’s visueel onderzocht worden.

www.annemariegeurink.nl

Renée van Zandvoort & Juliette Kouters
Eigenaars en imagocoaches Imago Su Misura

Su Misura is Italiaans voor ‘op maat’. Onze imagospecialisten bieden ondersteuning op maat bij de verzorging van uw uiterlijke verschijning, zowel online als offline. Het is onze passie om de essentie van mensen zichtbaar te maken en tot uitdrukking te brengen in kleding en uitstraling.
Imago Su Misura en Sonsbeek School of Management versterken elkaar in de kernwaarden leiderschap, zichtbaarheid en onderscheidend potentieel, voor de professional in het hoge segment.

www.imagosumisura.nl

Rick Tegelaar
Atelier Rick Tegelaar

Productontwerper Rick Tegelaar (Rotterdam 1986) studeerde in 2011 cum-laude af aan Artez product design in Arnhem. Sindsdien ontwerpt, ontwikkelt, produceert en verkoopt zijn Atelier Rick Tegelaar producten over de hele wereld. Het werk van Rick Tegelaar typeert zich in slim en innovatief gebruik van materialen en technieken in een vernieuwende context.

www.ricktegelaar.nl

Riëlle Schoeman
Eigenaar Riëlle Schoeman, coördinator Fashion Festival

Riëlle Schoeman richt zicht op conceptontwikkeling en het uitvoeren van producties. De paraplu boven beide disciplines zijn mode, design en cultuur. Door de ruime ervaring richt Riëlle Schoeman zich op zowel het aansturen van de hele productie als projectmanagement.

www.rielleschoeman.nl

Klaas Kuiken
Eigenaar Klaas Kuiken

Naast productieprocessen komen in mijn werk vaak archetypes terug. Ik onderzoek graag het bekende en pas slechts kleine ingrepen toe om het bekende opnieuw te belichtten. Juist doordat ik met bekende vormen, voorwerpen, productieprocessen en functies werk kan ik spelen met verwondering. Wanneer je een kleine aanpassing doet binnen het bestaande, kan je vaak meer verwondering oproepen, dan wanneer je alleen maar op innovatie drijft.

www.klaaskuiken.nl

Annelou van Griensven
Eigenaar Studio Annelou van Griensven

Binnen mijn studio staat cultureel onderzoek en grafisch ontwerp centraal. De focus van mijn onderzoeken ligt op het sociale en maatschappelijke vlak. Vanuit deze onderzoeken werk ik aan verschillende opdrachten. Binnen mijn studio visualiseer ik verhalen door middel van conceptuele en grafische uitingen. Na mijn opleiding aan ArtEZ hogeschool voor de kunsten en het Sandberg Instituut Amsterdam ben ik Studio Annelou van Griensven gestart.

www.annelouvangriensven.nl  / www.dynamicfood.nl / www.betweentwolives.com

Jasper Withaar
Eigenaar Reinhard Frans

Schoenen ontwerpen, ontwikkelen, fabriceren en verkopen, zijn dé passie van Reinhard Frans en zijn zoons. Alles wordt volledig in eigen beheer ontworpen en ontwikkeld en elk detail en elk component, van leer tot garen, wordt zorgvuldig geselecteerd en geproduceerd. Er wordt gewerkt met kwaliteitsleer uit Europa, van de beste looierijen.
Door de liefde voor het echte vakmanschap, was handgemaakt een vereiste. Daarvoor is Reinhard Frans de wereld over geweest om een eigen atelier te realiseren. Dat is uiteindelijk gelukt in Roemenië waar een team van eigen schoenmakers de Reinhard Frans Collectie op traditionele handgemaakte wijze produceren.

www.reinhardfrans.nl